Text
én megtettem mindent, amit viszonylag kényelmesen meg lehet tenni

hallgatószolgálat

lásd még: pajtás utazó utaz Lohmann a módszerről

Ezt Londonban lőttem 3 évvel ezelőtt.

(Mostantól fekete-fehérek lesznek, egy darabig biztos. Aztán majd meglátom. A fekete-fehér egy olcsó absztrakciós eljárás. Tartalmi redukció. Könnyen elő lehet állítani gépekkel. De a valós világban nincs ilyen, és eddig figyeltem arra, hogy amit mondok, az létezzen. Jó volt azt mondani, hogy tényleg van.)

pb260296_web_listening_service_bw.jpg

Egy kisebb templomban volt egy kisebb tér sarkán. Nem emlékszem. De ki volt írva rá, hogy "listening service", és indokolatlan csend volt, mondanám: vágni lehetett a csendet, de ez a kifejezés a füsttel állandósult.

Ül egy kedves nő és vár. Hivatásszerűen vár. Bárkire, aki bejön. Esetleg sokáig, mert aki bejöhetne, szemérmes és nem jön. És végül bejön egy ilyen. Megáll előtte. Minden porcikája segítségre szorul, a válla tartása különösen. A nő mosolyogni kezd, hivatásszerűen, illetve alapból, és a homlokára tolja a szemüvegét, mert mindezidáig olvasott. [Én nem voltam jelen. Mondom, hogy amit mondok, az nem valóságos, csak a kép létezik.] Lehet neki mondani olyanokat, hogy "nincsenek érzéseim... és ha mégis lesznek, nem fogják lerombolni az intelligenciámat". És akkor valami katartikus kezdődhet el köztük, de azt már nem láttam, csak meghatott az elképzelés, hogy lehetséges. Bármilyen nevetséges.

Majd kivezetett a szemérem, mint a bírósággal tiszteletlen tanút a törvényszolga.

 

süti beállítások módosítása